Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Register
Primary navigation
Search or go to…
Project
E
Enigma
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
0
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
0
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Container Registry
Model registry
Operate
Environments
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
Michael
Enigma
Commits
3921f41a
Commit
3921f41a
authored
5 years ago
by
Dennis Eisold
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Warnungen behoben
parent
11a2ab12
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
src/main/java/projekt/enigma/model/Walze.java
+10
-6
10 additions, 6 deletions
src/main/java/projekt/enigma/model/Walze.java
with
10 additions
and
6 deletions
src/main/java/projekt/enigma/model/Walze.java
+
10
−
6
View file @
3921f41a
...
@@ -70,7 +70,7 @@ public class Walze {
...
@@ -70,7 +70,7 @@ public class Walze {
* @param richtung : int : 1 dreht die Walze weiter und -1 dreht sie einen Schritt zurueck
* @param richtung : int : 1 dreht die Walze weiter und -1 dreht sie einen Schritt zurueck
* @return checkRing : boolean : gibt true zurueck wenn der Umspringpunkt erreicht wurde
* @return checkRing : boolean : gibt true zurueck wenn der Umspringpunkt erreicht wurde
*/
*/
public
boolean
dreheWalze
(
int
richtung
)
{
boolean
dreheWalze
(
int
richtung
)
{
boolean
checkRing
=
false
;
boolean
checkRing
=
false
;
int
korrekturFaktor
=
0
;
int
korrekturFaktor
=
0
;
...
@@ -108,7 +108,7 @@ public class Walze {
...
@@ -108,7 +108,7 @@ public class Walze {
* @param buchstabe : char : Buchstabe, der decodiert werden soll
* @param buchstabe : char : Buchstabe, der decodiert werden soll
* @return char : decodierter Buchstabe
* @return char : decodierter Buchstabe
*/
*/
public
char
codiere2
(
char
buchstabe
)
{
char
codiere2
(
char
buchstabe
)
{
return
this
.
alphabet
.
charAt
((
this
.
fetchWalze
().
indexOf
(
buchstabe
)
-
this
.
turns
+
260
)
%
26
);
return
this
.
alphabet
.
charAt
((
this
.
fetchWalze
().
indexOf
(
buchstabe
)
-
this
.
turns
+
260
)
%
26
);
}
}
...
@@ -127,7 +127,7 @@ public class Walze {
...
@@ -127,7 +127,7 @@ public class Walze {
*
*
* @param walzenNr : int : Walzennummer
* @param walzenNr : int : Walzennummer
*/
*/
p
ublic
void
setWalzenNr
(
int
walzenNr
)
{
p
rivate
void
setWalzenNr
(
int
walzenNr
)
{
if
((
walzenNr
>
0
)
&&
(
walzenNr
<
6
))
{
if
((
walzenNr
>
0
)
&&
(
walzenNr
<
6
))
{
this
.
walzenNr
=
walzenNr
-
1
;
this
.
walzenNr
=
walzenNr
-
1
;
}
else
{
}
else
{
...
@@ -144,7 +144,7 @@ public class Walze {
...
@@ -144,7 +144,7 @@ public class Walze {
*
*
* @param ringstellung : int : Punkt an dem die Nachbarwalze umspringt
* @param ringstellung : int : Punkt an dem die Nachbarwalze umspringt
*/
*/
public
void
setRingstellung
(
int
ringstellung
)
{
void
setRingstellung
(
int
ringstellung
)
{
if
((
ringstellung
>
0
)
&&
(
ringstellung
<=
26
))
{
if
((
ringstellung
>
0
)
&&
(
ringstellung
<=
26
))
{
this
.
ringstellung
=
this
.
alphabet
.
charAt
(
ringstellung
-
1
);
this
.
ringstellung
=
this
.
alphabet
.
charAt
(
ringstellung
-
1
);
}
else
{
}
else
{
...
@@ -158,7 +158,7 @@ public class Walze {
...
@@ -158,7 +158,7 @@ public class Walze {
*
*
* @param buchstabe : Character : Einstellung der Walze
* @param buchstabe : Character : Einstellung der Walze
*/
*/
public
void
setPosition
(
Character
buchstabe
)
{
void
setPosition
(
Character
buchstabe
)
{
this
.
turns
=
alphabet
.
indexOf
(
buchstabe
);
this
.
turns
=
alphabet
.
indexOf
(
buchstabe
);
}
}
//endregion
//endregion
...
@@ -169,8 +169,12 @@ public class Walze {
...
@@ -169,8 +169,12 @@ public class Walze {
*
*
* @return char : Ermittelte stelle im Alphabet, anhand der aktuellen Anzahl der Drehungen
* @return char : Ermittelte stelle im Alphabet, anhand der aktuellen Anzahl der Drehungen
*/
*/
public
Character
getPosition
()
{
Character
getPosition
()
{
return
this
.
alphabet
.
charAt
(
turns
%
26
);
return
this
.
alphabet
.
charAt
(
turns
%
26
);
}
}
int
getWalzenNr
()
{
return
this
.
walzenNr
;
}
//endregion
//endregion
}
}
\ No newline at end of file
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment