Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Register
Primary navigation
Search or go to…
Project
E
Enigma
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
0
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
0
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Container Registry
Model registry
Operate
Environments
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
Jan Schubert
Enigma
Commits
7d6df90a
Commit
7d6df90a
authored
5 years ago
by
Dennis Eisold
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
resetDisplay beim initialisieren setzen. #1
parent
55d5b404
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
src/main/java/projekt/enigma/GuiController.java
+33
-26
33 additions, 26 deletions
src/main/java/projekt/enigma/GuiController.java
with
33 additions
and
26 deletions
src/main/java/projekt/enigma/GuiController.java
+
33
−
26
View file @
7d6df90a
package
projekt.enigma
;
import
projekt.enigma.model.Codierer
;
import
javafx.event.ActionEvent
;
import
javafx.fxml.FXML
;
import
javafx.scene.control.*
;
import
javafx.scene.shape.Circle
;
import
org.apache.http.HttpException
;
import
projekt.enigma.model.Codierer
;
import
java.io.IOException
;
import
java.util.ArrayList
;
...
...
@@ -379,17 +379,24 @@ public class GuiController {
this
.
codierer
=
new
Codierer
();
this
.
codierer
.
setKenngruppe
(
"enigma"
);
this
.
resetDisplay
=
true
;
// Walzen auf ihre Position setzen. Der Spruchschlüssel ist hier bereits berücksichtigt.
mBtnStartPos1
.
setText
(
String
.
valueOf
(
this
.
codierer
.
getWalzen
()[
0
]));
mBtnStartPos2
.
setText
(
String
.
valueOf
(
this
.
codierer
.
getWalzen
()[
1
]));
mBtnStartPos3
.
setText
(
String
.
valueOf
(
this
.
codierer
.
getWalzen
()[
2
]));
}
/**
* TODO: Die Löschen Funktion muss noch ausgeschrieben werden. Der letzte char muss aus beiden
* Feldern entfernt werden.
* Der Codierer muss den letzten Buchstaben aus (codierer.nachricht) löschen und die Walzen um eines zurück drehen.
*/
@FXML
private
void
loeschen
()
{
if
(
textEingabe
.
length
()==
0
){
if
(
textEingabe
.
length
()
==
0
)
{
tfKlartext
.
setText
(
""
);
}
else
{
}
else
{
textEingabe
=
textEingabe
.
substring
(
0
,
textEingabe
.
length
()
-
1
);
tfKlartext
.
setText
(
textEingabe
);
}
...
...
@@ -431,18 +438,18 @@ public class GuiController {
private
void
listener
(
MenuButton
mb
,
MenuItem
mi
)
{
// mb.setText(mi.getText());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos1
.
getId
()))
setzePosition
(
1
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos2
.
getId
()))
setzePosition
(
2
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos3
.
getId
()))
setzePosition
(
3
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos1
.
getId
()))
setzeWalze
(
1
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos2
.
getId
()))
setzeWalze
(
2
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos3
.
getId
()))
setzeWalze
(
3
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos1
.
getId
()))
setzeRing
(
1
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos2
.
getId
()))
setzeRing
(
2
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos3
.
getId
()))
setzeRing
(
3
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos1
.
getId
()))
setzePosition
(
1
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos2
.
getId
()))
setzePosition
(
2
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnStartPos3
.
getId
()))
setzePosition
(
3
,
mi
.
getText
().
charAt
(
0
));
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos1
.
getId
()))
setzeWalze
(
1
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos2
.
getId
()))
setzeWalze
(
2
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnWalzPos3
.
getId
()))
setzeWalze
(
3
,
mi
.
getText
());
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos1
.
getId
()))
setzeRing
(
1
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos2
.
getId
()))
setzeRing
(
2
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
if
(
mb
.
getId
().
equals
(
mBtnNotchPos3
.
getId
()))
setzeRing
(
3
,
Integer
.
parseInt
(
mi
.
getText
())
-
1
);
}
/**
...
...
@@ -508,7 +515,7 @@ public class GuiController {
*/
private
void
setText
(
Button
b
)
{
if
(
textEingabe
.
length
()
<
250
)
{
if
(
this
.
resetDisplay
)
{
if
(
this
.
resetDisplay
)
{
this
.
tfCodiert
.
setText
(
""
);
this
.
tfKlartext
.
setText
(
""
);
this
.
resetDisplay
=
false
;
...
...
@@ -543,26 +550,26 @@ public class GuiController {
* Setzt die Anzeige des entsprechende Gui-Element auf die entsprechende Walze
* ->d.h. welche Walze sitzt auf welcher Position
*
* @param walzeRoemischNr
=> gibt die Walzennummer an
* @param walzenPosition => gibt die Position der Walze
* @param walzeRoemischNr => gibt die Walzennummer an
* @param walzenPosition
=> gibt die Position der Walze
*/
private
void
setzeWalze
(
int
walzenPosition
,
String
walzeRoemischNr
)
{
int
walzeNr
=
0
;
switch
(
walzeRoemischNr
){
int
walzeNr
=
0
;
switch
(
walzeRoemischNr
)
{
case
"I"
:
walzeNr
=
0
;
walzeNr
=
0
;
break
;
case
"II"
:
walzeNr
=
1
;
walzeNr
=
1
;
break
;
case
"III"
:
walzeNr
=
2
;
walzeNr
=
2
;
break
;
case
"IV"
:
walzeNr
=
4
;
walzeNr
=
4
;
break
;
case
"V"
:
walzeNr
=
4
;
walzeNr
=
4
;
break
;
default
:
break
;
...
...
@@ -590,7 +597,7 @@ public class GuiController {
* Mitnahmeposition meint => die nächste Walze wird bei erreichen dieser Position (notch)
* um eine Stelle versetzt
*
* @param ringStellung
=> gibt die walze an
* @param ringStellung => gibt die walze an
* @param walzenPosition => gibt den notch der Walze (walze) an
*/
private
void
setzeRing
(
int
walzenPosition
,
int
ringStellung
)
{
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment